This awesome blogger theme comes under a Creative Commons license. They are free of charge to use as a theme for your blog and you can make changes to the templates to suit your needs.
RSS

Sponge Bob Square Pants


Format : Animasi Komedi
Pem
buat : Stephen Hillenburg

Sponge Bob Square Pants

Sponge Bob Square Pants ialah seekor spons yang tinggal dalam sebuah rumah nanas dalam laut di kota Bikini Bottom, ia bertetangga dengan seekor gurita bernama Squidward Tentacles yang tinggal dalam rumah moai. Selain itu, SpongeBob juga bertetangga dengan Patrick Star, seekor bintang laut yang merupakan teman akrabnya yang tinggal di bawah sebuah batu. Rumah Squidward terletak di antara rumah Spongebob dan rumah Patrick, dan inilah yang meresahkan Squidward.

SpongeBob dan kawan-kawannya tinggal di kota Bikini Bottom dalam lautan Pasifik. Bikini Bottom digambarkan sebagai sebuah kota biasa dengan pusat kota, pinggir kota, kawasan pantai, lapangan terbang, rangkaian bunga laut dan taman hiburan sendiri. Stephen Hillenburg pernah berkata bahawa Bikini Bottom direka lebih kurang berdasarkan kota Seattle, Washington.

SpongeBob memiliki hewan peliharaan yakni seekor siput laut bernama Gary. Selain itu, ada pula cacing laut yang digambarkan seperti seekor anjing, ubur-ubur disamakan dengan lebah.

SpongeBob bekerja sehari-hari sebagai juru masak di Krusty Krab, sebuah restoran makanan cepat saji, dimana Squidward juga bekerja di sana sebagai kasir. Pemilik Krusty Krab ialah Eugene H. Krabs (Mr. Krabs) yang berwatak kikir dan pelit serta sangat mencintai uang. Mr.Krabs memiliki musuh bebuyutan yakni Sheldon J. Plankton, pemilik sebuah restoran makanan cepat saji bertaraf rendah bernama The Chum Bucket yang terletak di seberang Krusty Krab. The Chum Bucket adalah restoran sepi pelanggan dan Plankton lebih memfokuskan dirinya untuk mencuri resep burger Krabby Patty milik Mr. Krabs daripada mengurus restorannya.

Satu lagi kawan SpongeBob ialah Sandy Cheeks, seekor tupai yang berasal dari Texas dan tinggal di dalam kubah anti-air di Bikini Bottom. Dia diantar ke dalam lautan oleh majikan-majikannya yang berupa simpanse. Ketika di luar kubahnya, dia memakai baju seperti Astronot.





0 komentar:

Posting Komentar